رتبه‌بندی معلمان در مرحله رسیدن به نتایج مثبت | خبر خوش وزیر چه بود ؟

مدت‌هاست که موضوع رتبه‌بندی معلمان در دستور کار مجلس و دولت قرار گرفته و پیرامون آن در ماه‌های گذشته حرف و حدیث‌های بسیاری ایجاد شده است.
رتبه‌بندی معلمان در مرحله رسیدن به نتایج مثبت | خبر خوش وزیر چه بود ؟
کد خبر : ۵۷۲۶

طبق گفته یکی از نمایندگان مجلس، هر کس که در فرایند تعلیم و تربیت نقش ایفا می‌کند باید در فرایند رتبه بندی یا معادل آن شامل افزایش دریافتی قرار بگیرد. با این حساب موضوع رتبه‌بندی معلمان در حال رسیدن به نتایج نهایی است.

 خبر خوش وزیر آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش همین دیروز اعلام کرد که حکم رتبه‌بندی ۱۳ هزار معلم پیش‌تر زده شده بود و براساس گزارشات این ماه هم حکم حدود ۱۰۰ هزار نفر صادر می‌شود و این روند در ماه‌های آتی شتاب بیشتری به خود خواهد گرفت.

وی اضافه کرد که مصوب شده که همه فرهنگیان مشمول پرداختی مزایای رتبه اول رتبه‌بندی شوند تا بررسی‌ها در سازمان برنامه و بودجه صورت گیرد.

تکلیف بازنشستگان و معلمان مناطق محروم در رتبه‌بندی

وزیر آموزش پرورش درباره بازنشستگان این وزارتخانه هم گفته که با ۷۲ هزار بازنشسته حدود ۹۷۰ هزار نفر مشمول رتبه‌بندی خواهند شد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی هم تاکید کرده که حق رتبه‌بندی بدون آزمون به معلمان تعلق گرفته و از آنجایی که عمده معلمانی که مستحق پرداخت حق رتبه‌بندی هستند در مناطق محروم هستند این حق شامل بخش اعظمی از مناطق محروم و شهرهای کوچک و کم برخوردار می‌شود.

خبر جدید از رتبه‌بندی

معاونت برنامه ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت : ضروری است احکام کارگزینی مشمولان رتبه‌ بندی تا 20 آبان ماه صادر شود.

‎هیاتهای ممیزه استان، شهرستان، منطقه و ناحیه مطابق مفاد قانون، آیین‌نامه اجرایی مربوط و موارد ذکرشده در این دستورالعمل باید در اسرع وقت نسبت به تشکیل کارگروه‌ها و اجرای دقیق رتبه‌بندی و صدور احکام کارگزینی مشمولان حداکثر تا ۲۰ آبان ماه سال جاری اقدام کنند.

در بخش‌هایی از این دستورالعمل آمده است:

مرجع و مسئولیت اصلی بررسی، تعیین امتیاز نهایی و تعیین رتبه مشمولان و حسن اجرای مقررات مربوط با هیأت‌های ممیزه موضوع ماده ۷ قانون نظام رتبه بندی معلمان است که باید با استفاده از ظرفیت حداکثری کارگروه‌های اجرایی و تخصصی انجام شود.

هیأت ممیزه مرکزی، استان، شهرستان، منطقه و ناحیه موظف ‌است پس از بررسی موارد، مفاد فرم‌های مربوط، امتیازات مکتسبه و رتبه هر یک از مشمولان را در قالب صورت‌جلسه‌ای که از سامانه رتبه بندی گرفته می‌شود، تنظیم، تأیید و امضا ‌نماید. اصل این صورت‌جلسه در پرونده پرسنلی فرد بایگانی و تصویر آن در سامانه رتبه‌بندی بارگذاری می‌شود.

به‌منظور تسریع در اجرای رتبه‌بندی، هر هیأت ممیزه در سطوح مختلف حداقل چهار کارگروه اجرایی (اصلی) شامل «آموزش متوسطه»، «آموزش ابتدایی»، «فرهنگی- پرورشی» و «تربیت‌بدنی و سلامت» با مسئولیت مستقیم معاونت‌های مربوط تشکیل می ‌شود.

به‌منظور ارتقای کیفیت و حکمفرما کردن نگرش تخصصی در ارزیابی‌ها، کارگروه آموزش متوسطه با استفاده از ظرفیت گروه‌های آموزشی نسبت به تشکیل کارگروه‌های تخصصی هیأت ممیزه اقدام می‌کند.

کارگروه‌های تخصصی متناسب با عناوین شغلی و درسی هر دوره و با تصویب هیأت ممیزه تعیین می‌شوند. تعداد اعضای کارگروه فرعی ۵ نفر است و میانگین امتیاز ثبت شده توسط هر یک از آن‌ها به عنوان امتیاز فرد مشمول قانون تعیین و به هیأت‌های ممیزه پیشنهاد می‌شود.

با توجه به تعداد معلمان دوره ابتدایی، هیأت‌های ممیزه شهرستان/ ناحیه/ منطقه می توانند ذیل کارگروه اجرایی (اصلی) آموزش ابتدایی نیز به تناسب تعداد معلمان، کارگروه‌های تخصصی (فرعی) تشکیل دهند. تعداد و اعضای این کارگروه‌ها نیز به تصویب هیأت ممیزه مربوط می‌ رسد.

در تشکیل کارگروه‌های تخصصی و فرعی تا حد امکان از ظرفیت استادان دانشگاه فرهنگیان، معلمان و مدیران مدارس باتجربه و خوشنام و اعضای گروه‌های آموزشی و کارشناسان خبره استفاده شود.

 

تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان را با نصب اپیلکیشن خبرخوان گردون به سهولت دنبال کنید.
منبع :
تولیدی
مجله زندگی
ارسال نظر
نظرات بینندگان
صیاد قاسمی مهرآفرین
ارسالی در
سلام
قرارشد اینقدر به رتبه بندی کش بدیم که معلمان سروصداشون دربیاد
اززمان تصویب دولت یک ماه فرصت داشت تا ابلاغ کند الان شده ۶ماه